Czym właściwie jest SEO copywriting?

SEO jest to skrót od angielskiego Serach Engine Optimization. Co to oznacza w praktyce?

Najprościej rzecz ujmując, jest to szereg działań mających na celu optymalizację stron www i poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Teraz to już nie brzmi tak tajemniczo, prawda? Jednak żeby strona mogła się znaleźć w czołówce wyszukiwań, trzeba wykonać szereg zróżnicowanych działań, które mają na celu wypromowanie Twojej marki. A jak ma się do tego sam copywriting?

Zgodnie z obecnymi algorytmami, Google coraz bardziej docenia treści na stronie.

Aby witryna mogła zacząć konkurować o miejsce w top 10 musi być odpowiednio pod tym kątem zoptymalizowana. Wpływ na SEO ma także zachowanie użytkowników na stronie i to jak długo na niej pozostają oraz jak szybko z niej wychodzą. A co sprawia, że odbiorcy decydują się zostać na stronie, zamiast wyjść z niej tak prędko jak weszli? Są to właśnie odpowiednie treści. Powiedzmy sobie szczerze, Ty również jesteś mniej skłonny zostać na stronie, kiedy treść niezbyt przyciąga Twoją uwagę, prawda? Co należy zrobić, żeby treści wypełniające stronę www były wysokiej jakości i w dodatku pozwalały na lepsze pozycjonowanie witryny?

Teksty powinny być o b s z e r n e. Wiadomo, że jeśli szukasz informacji, dwa zdania nie będą wystarczające do prawidłowego przekazania niezbędnych informacji. Tekst nie wygląda profesjonalnie jeśli składa się z nieprecyzyjnych ogólników. Dlatego copywriting online ukierunkowany jest na dużą ilość znaków, ponieważ w 1000 znaków dosyć ciężko jest zawrzeć ważne informacje, użyć odpowiednich fraz, a także zareklamować produkt.

„Produkt XYZ jest najlepszy na rynku. Potwierdza to wielu zadowolonych klientów.” Czy taki tekst jest wartościowy i merytoryczny? Raczej nie bardzo, prawda? Po przeczytaniu tego typu informacji, pojawia się znacznie więcej pytań niż odpowiedzi. Dlaczego ten produkt jest najlepszy? Ilu klientów to wielu klientów? Dlaczego są zadowoleni? Właśnie dlatego opisy powinny być wyczerpujące i poruszające wiele aspektów. Dzięki temu użytkownik nie odejdzie z Twojej strony z przysłowiowym „niczym”, a i roboty wyszukiwarki uznają Twoją stronę za bardziej wartościową. Tym zajmuje się copywriting SEO.

Treści muszą być oryginalne.

Nikt przecież nie chce czytać opisów żywcem wyciętych z innych stron. Dodatkowo nie sprzyja to odpowiedniemu pozycjonowaniu strony, ponieważ według Google wartościowe treści to treści unikalne.

Tekst powinien być odpowiednio podzielony. Wielu użytkowników szuka interesujących ich informacji po nagłówkach. Tekst, który wygląda jak jedno wielkie skupisko zdań, a żeby czegokolwiek się z niego dowiedzieć trzeba przeczytać długi wstęp, a zanim dojdzie się do tego, co właściwie chcieliśmy się dowiedzieć, to okazuje się, że niepotrzebnie przebrnęliśmy przez kolosalną ilość tekstu, a przydatne było tylko jedno zdanie, mija się z celem. Poprzednie zdanie strasznie opornie się czytało, czyż nie? Dlatego jeśli zastosujemy nagłówki oraz podzielmy tekst na mniejsze części, treść automatycznie staje się bardziej przejrzysta dla użytkowników, co skutkuje również dłuższym pozostaniem na stronie.

online-marketing-1246457_1920

Słowa kluczowe, czyli Święty Graal SEO copywritingu.

A teraz punkt najważniejszy dla SEO. Tekst nadający się do pozycjonowania zawiera odpowiednie słowa kluczowe. Użycie ich w tekście jest wymagane, żeby pozycjonowanie mogło być skuteczne. Razem z klientem dobieramy takie frazy, które będą dla niego najkorzystniejsze i wplatamy je podczas pisania. Nie używamy ich na siłę, ponieważ nie tylko psuje to kompozycję, ale również sprawia, że nieprzyjemnie się czyta treść. Wygląda to co najmniej nieestetycznie, jeśli tekst jest skomponowany mniej więcej tak: „Jeśli szukasz meble na wymiar warszawa, to idealnie trafiłeś, ponieważ stolarz warszawa jest jednym z najlepszych na rynku stolarka meblowa.” Aż odechciewa się dalej czytać. Dlatego można wpleść frazy, na które strona ma być pozycjonowana, używając synonimów i uniknąć tekstów nienaturalnie wypchanych słowami kluczowymi. Dodatkowo Google o wiele przychylniej traktuje merytoryczne teksty, nawet jeśli będą miały minimalną ilość fraz.

Treści na Twojej stronie powinny być urozmaicone. Czy zachęciłby Cię do czytania wielki blok tekstu, pisany tą sama czcionką, zlewający się w jedną całość? Chyba nikt nie byłby zainteresowany przebrnięciem przez takiego kolosa. Copywriterzy doskonale wiedzą jak i gdzie użyć pogrubienia, wpleść kursywę, może jakieś wypunktowanie

  • dodać obrazek,
  • wykres
  • lub inną grafikę.

Treści tworzymy dla ludzi, a nie dla algorytmów Google. Pomagając odbiorcy w wizualnym urozmaiceniu tekstu, sprawiamy, że jest on o wiele bardziej chętny zapoznać się z tym, co jest zawarte w treści.

Czym jeszcze zajmują się copywriterzy SEO?

Nasi pisarze oczywiście dbają o teksty, ale nie tylko na stronie, ale również o te małe metaopisy, które wyświetlają się pod wynikami w wyszukiwarce Google. Zwróciłeś uwagę, że pod tytułem strony pojawiają się również dwie linijki tekstu? One też mają na celu zachęcić odbiorcę do kliknięcia i wejścia w link. Google nie bierze tych opisów jako czynnika rankingowego, dlatego większość twórców nie dba o metaopisy. Jeśli Google je ignoruje, nie oznacza to, że użytkownicy też ich nie zauważają. Każdy copywriter zdaje sobie sprawę, że aby przyciągnąć uwagę czytelnika, czasem wystarczy tylko dobry nagłówek. Natomiast żeby tę uwagę utrzymać, wystarczy kilka dobrych zdań. Metaopis daje właśnie taką możliwość. Zaczynamy marketing od właściwie tych dwóch zdań i to one potrafią zdecydować, czy link na tyle zainteresuje odbiorców, że będą skłonni wejść na stronę, żeby zapoznać się z resztą prezentowanych tam treści, czy też przejdą obok linku objętnie.

Sprawdź: agencja copywriterka | teksty na stronę internetową | copywriter seo | seo content marketing

Nasi copywriterzy wiedzą, czego potrzeba Twojemu tekstowi, żeby przyciągnąć uwagę przeciętnego użytkownika Internetu oraz stworzyć treści na stronę, które pozwolą ekspertom od SEO wypozycjonować ją tak, aby znalazła się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google.

Chcesz dowiedzieć się więcej  na temat copywriting cena oraz jak wygląda copywriter cennik? Zapraszamy do kontaktu z nami. Wiemy, że każda strona jest inna i wymaga różnego nakładu naszej pracy. Do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, a co za tym idzie, cena również dopasowywana jest w zależności działań, które musimy na niej zrobić. Jeśli jesteś zainteresowany naszymi usługami, skontaktuj się z nami poprzez formularz poniżej. Z pewnością odpowiemy tak szybko jak to jest możliwe.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Sprawdź: agencja copywriterka | teksty seo | copywriter cennik | strategia content marketing