Kim właściwie jest copywriter?

Według internetowej encyklopedii Wikipedia.pl, copywriter to autor tekstów i sloganów reklamowych. Jest to dosyć ogólna i bardzo sztywna definicja. Francuzi nazwali ten zawód pomysłodawca-reaktor. Tak się składa, że takie określenie pasuje o wiele bardziej do tego, czym tak naprawdę zajmuje się copywriter online. Jego głównym zadaniem rzeczywiście jest tworzenie tekstów wykorzystywanych na stronach internetowych oraz innych mediach takich jak telewizja, radio lub prasa. Jednak w czasach, w których coraz więcej osób woli korzystać z Internetu, copywriter znacznie częściej tworzy treści umieszczane w sieci. Ale nie tylko do tego ogranicza się jego zadanie.

Co na co dzień robi copywriter?

Pisze, pisze i jeszcze raz pisze. Teksty wychodzące spod pióra copywritera są na najróżniejsze tematy. Mówi się, że dobry copywriter w agencji, a także copywriter freelancer jest ekspertem od wszystkiego. Nie możemy się zgodzić bardziej! Z doświadczenia wiemy, że zlecenia bywają różne. Jednego dnia piszemy o suplementach diety, kolejnego natomiast o drzwiach i oknach, a jeszcze innego o znakach bhp. Nasza praca nie tylko polega na stworzeniu logicznego tekstu, ale również na promocji opisywanego przez nas produktu. Nie bez przyczyny ciągle zalewają nas fale zleceń, które wymagają od nas tworzenia tekstów zarówno informujących, jak i promujących produkty lub usługi, o których piszemy.

Copywriter to doskonały sprzedawca.

Każda osoba prowadząca swój biznes, rozumie, że reklama jest dźwignią handlu. A najskuteczniejszą reklamą są słowa, ponieważ to one najlepiej działają na wyobraźnię człowieka. Pomyśl o soczystym kawałku mięsa, położonym na miękką, lekko opieczoną bułkę posmarowaną aromatycznym sosem, przystrojoną zieloną sałatą, świeżo skrojoną cebulą oraz plasterkami dojrzewających w słońcu Toskanii pomidorów. Czy zrobiłeś się nieco bardziej głodny lub nabrałeś ochoty na ulubionego hamburgera? Tak właśnie działa reklama słowem. Na każdej stronie internetowej, która znajduje się w ścisłej czołówce wyszukiwarki Google, znajdziesz teksty, które mają trafić do odbiorcy i wywołać u nich odpowiednią reakcję. Jeśli chcesz uzyskać odpowiedni przekaz, potrzebujesz odpowiedniej treści. Dlatego też copywriter musi być również dobrym handlowcem.

Copywriter SEO

writing-336370_1920

Dlaczego wzrosła potrzeba na copywriting?

Cofnijmy się około 13 lat wstecz. Jest rok 2005. Facebook dopiero zaczynał zyskiwać na popularności, większość Polaków nie miała podłączonego modemu łączącego komputer z siecią, a polskie portale w niczym nie przypominały form, które posiadają w tym momencie. Ilość osób korzystających z Internetu zaczęła gwałtownie wzrastać dopiero z biegiem kolejnych lat i rozwinęło się mnóstwo sklepów internetowych, które umożliwiły Polakom kupowanie produktów oraz usług online. Teraz panuje powszechny pogląd, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to prawdopodobnie nie istnieje. Jednak żeby coś sprzedać, potrzebna jest treść. Trudno byłoby coś kupić, nie wiedząc do czego to służy, jaka jest cena i dlaczego w ogóle warto. W szczególności teraz, kiedy rynek jest przesycony produktami i usługami. Jesteśmy pewni, że zanim coś kupisz najpierw musisz być przekonany czy produkt jest tego warty. Żeby to zrobić, czytasz tekst na ten temat, prawda? A co robi potencjalny klient na Twojej stronie? To samo co Ty – szuka informacji. Przecież doskonale wiesz z autopsji, że jesteś bardziej skłonny kupić produkt, który posiada opis, niż taki, opatrzony jedynie zdjęciami. Dlatego interesują Cię takie informacje jak copywriter cennik, copywriter oferta i dlatego właśnie czytasz opis kim jest copywriter.

Pamiętaj, że Twój klient ma ogromne możliwości wyboru i jeśli nie znajdzie tego, czego poszukuje, bez zastanowienia uda się do konkurencji. Jeśli użytkownik znajdzie na Twojej stronie treści, które go przekonają, z klienta pod znakiem zapytania staje się „pełnoprawnym” klientem. W tym pomaga copywriter, który tworzy teksty według zasad content marketingu, mające na celu wzbudzenie zaufania konsumenta i sprawienie, że będzie bardziej skłonny do zakupienia usług lub produktów oferowanych właśnie przez Twoją firmę.

Sprawdź: agencja seo copywriterka | zleć pisanie tekstów | copywriting seo | content marketing agencja

Jak rozpoznać dobrego copywritera?

Zapewne w swoim życiu przeczytałeś już mnóstwo tekstów na stronach internetowych. Jedne były bardziej interesujące, inne nudne oraz mniej lub bardziej merytoryczne. W czasach gdzie konkurencja rośnie, musisz się wyróżniać. ZDOBYWAĆ UWAGĘ. To jest zadanie dla dobrego copywritera. Stworzyć slogan reklamowy, nagłówki oraz właściwy tekst, który zaciekawi odbiorcę. Szczególnie, że szansa na to jest tylko jedna. Jeśli uwaga zostanie przykuta, to nie koniec pracy. Dobry copywriter potrafi wzbudzić pożądanie. Sprawia, że zainteresowanie przeradza się w chęć pożądania. Najlepszym przykładem są małe dzieci. Jeśli zabierzesz je do sklepu, ich uwagę wzbudzi z pewnością kilka rzeczy. Jednak kiedy przychodzi sprzedawca i mówi, że ta lalka może mówić i mrugać oczami, a ten samochodzik sam jeździ i wydaje dźwięki syreny policyjnej, dziecko już nie jest tylko zainteresowane. Ono MUSI mieć tę konkretną zabawkę. Poprzez odpowiedni tekst jesteśmy w stanie wzbudzić pragnienie posiadania właśnie Twoich produktów lub oferowanych usług. Ostatnim krokiem jest przekonanie, że to właśnie to co Ty oferujesz jest warte dodania do koszyka, a co za tym idzie, klient postanawia sfinalizować zakup ostatecznie dokonując transakcji.

O tym wiemy nie tylko my, ale również osoby zajmujące się marketingiem internetowym na całym świecie.
Po prostu, dobry biznes = dobre treści.

Copywriter portfolio, czyli próbka naszej pracy.

Wszystkie teksty znajdujące się na tej stronie internetowej są napisane przez copywriterów pracujących w naszej agencji. Jeśli chcesz sprawdzić to, czy rzeczywiście potrafimy pisać, zachęcamy do zapoznania się z wszystkimi naszymi tekstami.

Poszukujesz odpowiedzi na pytanie: SEO copywriter kto to i z czym to się je? Zapraszamy do zakładki, w której dowiesz się czym zajmuje się właśnie osoba odpowiedzialna za pisanie tekstów zoptymalizowanych pod wyszukiwarki.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Sprawdź: agencja copywriterka | teksty seo | copywriting seo | strategia content marketing