Content is king.

Czym jest content marketing i co się kryje pod tą enigmatyczną nazwą?

„Content” z angielskiego oznacza treść, natomiast marketing to działania na rynku mające na celu sprzedać produkty lub usługi. W takim razie content marketing jest to reklamowanie treścią. Innymi słowy, są to wszystkie działania, które mają na celu promocję produktu, poprzez stworzenie takich treści, które sprawią, że konsumenci będą chcieli go kupić.
Wydaje się to proste. Przecież to nie sztuka zareklamować produkt. Wystarczy napisać o tym jak wspaniałe i innowacyjne są np. suplementy diety na wypadanie włosów i gotowe. Jednak prawda wygląda tak, że content marketing rządzi się osobnymi prawami.

Przyciągaj uwagę.

Wszystkie treści muszą być zarówno interesujące, jak i atrakcyjne dla potencjalnego klienta, to rzecz, która nie podlega dyskusji. Przecież jeśli coś nie przykuwa Twojej uwagi na stronie internetowej, albo przesuwasz suwak na dół, albo zamykasz kartę. Strategia marketingu poprzez treści polega na zainteresowaniu zarówno ogólnej, jak i określonej grupy odbiorców. A jeśli mówimy o treściach, to mówimy o osobach które tworzą te treści. Tym zajmują się oczywiście copywriterzy. To oni kreują teksty, które mają przykuć uwagę konsumenta. Dzięki temu, to właśnie tekst stanowi podstawę do prowadzenia sprzedaży i to dzięki niemu jest możliwa promocja wszystkich treści, które zostały zawarte na stronie www.

Copywriter a content marketing.

Każdy copywriter musi być dobrym handlowcem. Skoro tekst ma sprzedawać, to i osoba, która tworzy teksty musi wejść w rolę sprzedawcy. Jest to sztuka dobierania odpowiednich słów, tak aby konsumenci poczuli potrzebę zakupienia promowanych produktów. Naszym zadaniem jest wypromować produkt w taki sposób, żeby przekonać potencjalnego klienta, że dana usługa rzeczywiście jest godna nabycia.

Jednak rola copywritera nie ogranicza się na poprawnym skonstruowaniu treści sprzedażowych. Owszem, jest to podstawa naszej pracy. Jednak skupienie się na promocji tylko jednego aspektu, całkowicie mija się z celem. Tekst ma nie tylko popularyzować markę, ale sprawić, że powstaną podstawy do budowania widoczności w wyszukiwarce Google. Tak więc promujemy i sprawiamy, że Twoja firma lub marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Dobra strategia content marketing może przynieść znaczne korzyści, które potem przełożą się na Twoją widoczność w Internecie.

Jak stworzyć skuteczny tekst marketingowy?

Kolejnym aspektem naszej pracy jest budowanie zaufania do marki. Tworzone przez nas teksty muszą być merytoryczne i precyzyjnie trafiać w potrzeby odbiorców. Dlatego na samym początku, zanim jeszcze usiądziemy do pisania, robimy szeroko zakrojony reserach. Kim jest nasz odbiorca? Czy jest to kobieta, czy może mężczyzna? W jakim jest wieku? Dlaczego szuka informacji na dany temat? Czego chce się dowiedzieć? Jakie są jego oczekiwania, co do treści zawartych na witrynie? Jaki typ treści woli? Długie artykuły, czy być może krótkie formy przekazu? Czy interesują go eksperckie treści, czy bardziej rodzaj poradników w formie bloga? Co oferuje konkurencja? Jak sprawić, żeby nasz tekst wyróżniał się spośród miliona innych, podobnych? Agencja content marketing oraz copywriter musi najpierw znaleźć odpowiedzi na te i wiele innych pytań, żeby stworzyć taką treść, która nie tylko przyciągnie uwagę i zaciekawi konsumenta, ale również pośrednio nakłoni go do zakupienia oferty umieszczonej na stronie internetowej.

Sprawdź: copywriter oferta |  copywriterska agencja seo | seo copywriting | zleć teksty seo

Jak copywriter wykorzystuje zasady content marketingu?

Jak sprawić, że osoby nieprzekonane podejmują decyzję o zakupie produktu, natomiast te już zdecydowane stwierdzają, że jest to strzał w dziesiątkę? Odpowiedź jest prosta: zdobywając jego zaufanie. Tekst, który jest stekiem bzdur, nieciekawie napisany, przepełniony superlatywnymi epitetami takimi jak „najlepszy”, „najwspanialszy” „najskuteczniejszy” i jeszcze wiele innych „naj”, zdecydowanie bardziej irytuje i sprawia wrażenie, że na tej stronie ktoś chce mu na siłę coś wcisnąć. Nie na tym polega budowanie zaufania. Najpierw trzeba przekonać odbiorcę, że tekst jest warty przeczytania i dzięki merytorycznemu i rzetelnemu podejściu do stworzenia treści, sprawić, że wzrośnie jego zaufanie do całej marki.

Dobra content marketing agencja podczas tworzenia treści dla swoich klientów, powinna kierować się jedną z najlepszych formuł: AIDA. Już wyjaśniamy na czym to polega. Otóż tekst powinien przyciągnąć uwagę (Attention), następnie wzbudzić zainteresowanie (Interest), potem wywołać potrzebę posiadania (Desire), a następnie staramy się skłonić do działania (Action). W połączeniu z regułami perswazji, ta formuła jest wyjątkowo skuteczna, dlatego nasi copywriterzy chętnie wykorzystują ją podczas tworzenia tekstów na strony naszych klientów. To właśnie ze względu na to jesteśmy tak skuteczni.

Dlaczego reklama treścią, a nie inwestycja w kampanie AdWords albo wykupienie reklam na innych stronach internetowych?

Powiedzmy sobie szczerze, czy często wchodzisz na strony, przy których widnieje dopisek „reklama”? Kiedy wchodzisz na jakąś witrynę, a na cały ekran pojawia się dodatkowe okienko pop-up, jesteś zaintrygowany reklamą? Nie? Okazuje się, że ponad 70% użytkowników uważa tego typu reklamy za męczące. Na podstawie przeprowadzanych ankiet na temat sieci, można wywnioskować, że zdecydowana większość, uważa ten typ reklam za zbyt natarczywe i unika tego problemu poprzez zainstalowanie programów blokujących pojawianie się tego typu treści. Dlatego coraz bardziej popularny staje się marketing oparty na tekście. Ten typ promowania, w połączeniu z SEO content marketing, sprawia, że Twoja firma staje się widoczna w sieci. Dlatego powstała nasza agencja, która od kilku lat dba o odpowiednie treści na stronach swoich klientów. Zachęcamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą.

Skontaktuj się z nami już teraz!

Sprawdź: cennik copywriter |  copywriterska agencja seo | copywriting online | teksty seo na stronę internetową